Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim realizuje projekt pt. „Dobrze inwestuj w dobro! II edycja.
Racjonalne zarządzanie finansami w organizacjach pozarządowych. Celem projektu jest wzrost wiedzy wśród organizacji pozarządowych w Polsce i samorządów lokalnych na temat zarządzania finansami, pozyskiwania źródeł finansowania oraz optymalizacji kosztów zarządzania organizacjami.
Tematyka projektu jest skupiona wokół następujących zagadnień:
- budżetowanie projektów społecznych,
- racjonalne gospodarowanie finansami i budowanie rezerw finansowych;
- procedury, wskaźniki i kryteria dotyczące wyboru instytucji zarządzającej finansami organizacji;
- unikanie ryzyka związanego z zawieraniem umów finansowych, wysoko oprocentowanych, krótkoterminowych pożyczek oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa;
- procedury budowania i zarządzania funduszami wieczystymi;
- standardy postępowania profesjonalnej i rzetelnej organizacji pozarządowej,
W ramach projektu są prowadzone następujące działania:
GRUDZIEŃ 2013 – MAJ 2014 ETAP EKSPERCKI
W etapie eksperckim pięcioosobowa Grupa Ekspertów powołana przez Akademię opracowała pakiet materiałów dydaktycznych, które posłużą realizacji działań w etapie szkoleniowym projektu.
Członkami Grupy Eksperckiej byli:
- dr Ewa Balcerowicz, Fundacja CASE,
- Agnieszka Gamdzyk, Biuro Rachunkowe SUPERATA
- dr Jakub Kosowski, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej,
- dr Tomasz Perkowski, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej,
- Tomasz Schimanek, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce,
Na wyjątkowe szkolenia z tej tematyki zapraszamy już dziś. Odbędą się 25.09.2014 o godz. 10:00, przy ul. Racławicka 15-17 Bud. F.
Potwierdzenie udziału proszę przesłać pocztą / lub telefonicznie 94 347 82 05.